TIETOSUOJAPÄIVÄ 2014 – Kysy tietosuojasta tietosuojavaltuutetun chatissa!

Julkaistu 22.1.2014  Päivitetty 3.2.2014

Tietosuojapäivää vietetään tiistaina 28.1. Tietosuojapäivän kunniaksi tietosuojavaltuutetun toimisto järjestään kaikille avoimen tietosuoja-aiheisen chatin, jossa kansalaisilla on mahdollisuus kysyä tietosuojaan liittyvistä aiheista. Vastaamassa on joukko tietosuojavaltuutetun toimiston asiantuntijoita sekä tietosuojavaltuutettu Reijo Aarnio. Keskustelu on avoinna klo 13.00–16.00.

Chat toteutetaan oikeusministeriön ylläpitämän Otakantaa.fi -sivuston kautta. Suora linkki keskusteluun

Tietosuojapäivän tapahtumat:

9.00 – 11.00 Lehdistötilaisuus, aiheena pienyrittäjien tietosuoja.

13.00 – 16.00 Tietosuojavaltuutetun toimiston kaikille avoin kysymys & vastaus -chat. Vastaajina tietosuojavaltuutettu Reijo Aarnio sekä muita tietosuojavaltuutetun toimiston asiantuntijoita.

Lisäksi tietosuojavaltuutetun tietoisku YouTubessa.

28.1.1981 allekirjoitettiin Euroopan neuvoston sopimus 108 "Yleissopimus yksilöiden suojelusta henkilötietojen automaattisessa tietojenkäsittelyssä". Sen kunniaksi Euroopan neuvoston tietosuojapäivää vietetään vuosittain sillä viikolla, jolle sijoittuu päivä 28.1. Päivän tarkoituksena on lisätä tietämystä tietosuojasta sekä henkilötietojen käsittelyyn liittyvistä oikeuksista ja velvollisuuksista.

Lisätietoa Euroopan neuvoston sivuilla

Euroopan tietosuojavaltuutetun video